Використання інноваційних методів та прийомів на уроках біології з метою формування ключових компетентностей учнів

20 лютого 2018 року в Летичівському НВК №1 «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей», який є опорним закладом, відбувся семінар-практикум вчителів біології з питання “Використання інноваційних методів та прийомів на уроках біології з метою формування ключових компетентностей учнів”.

У контексті семінару було проведено відкритий урок вчителем біології Цимбалюк Марією Василівною, (вчитель вищої категорії, звання «Вчитель-методист») на тему «Сприйняття зображення предметів простору і кольору. Захист зору. Дефекти зору» у 8-Б класі, побудований на основі використання інноваційних методів та прийомів  навчання учнів. Урок проходив із врахуванням педагогічного такту та педагогічної етики і передбачав розумну вимогливість до учнів та доброзичливість у спілкуванні. На початку уроку було створено позитивне емоційне налаштування на роботу всіх учнів та мотивація дітей до роботи, адже важливою умовою успішного проведення уроку є позитивна атмосфера в класі, що формує у дітей бажання працювати.

Перевірка домашнього завдання у тестовій формі відбувалась в мережі Інтернет (хмарних сервісах) з допомогою картки-аналізатора, за системою Plickers.Також миттєво оцінено учнів в електронному журналі. Під час проведення уроку було використано різноманітні активні форми і методи навчальної діяльності, спрямовані на заохочення дітей до діяльності: випереджувальні завдання, відеоматеріали, рольова гра, цікаві повідомлення, пам`ятка для збереження зору, гімнастика для очей. Завдання містили певні проблемні ситуації прикладного характеру, розв’язання яких потребувало від учнів активної пошукової діяльності, опрацювання надбаного суб’єктивного досвіду.

Домінуючою формою спілкування на уроці був діалог, урок носив практичне  спрямування та був насичений різноманітною інформацією. Під час роботи використовувались інтерактивні методи навчання. Для наочного сприйняття навчального матеріалу використовувався мультимедійний супровід. Протягом уроку використовувались такі завдання, котрі передбачали зниження стомлюваності учнів на уроці.Прослідковувалася інтеграція предметів. В учнів формувалась мотиваційна установка самостійно здобувати знання, вміти використовувати їх у житті та дотримуватися правил безпеки життєдіяльності з метою збереження зору.  Домашнє завдання також носило пошуковий та творчий характер.

В основній частині семінару вчителем Цимбалюк М.В. було представлено досвід роботи з даного питання. В своєму виступі   наголосила, що використання інноваційних методів та прийомів на уроках біології у навчально-виховному процесі – найважливіша передумова формування в учнів пізнавального інтересу до навчання, навчальних мотивів, розвитку активності і самостійності кожної дитини.  Виходячи з інтересів учня, рівня його знань і умінь, Цимбалюк М.В. визначає завдання занять та формує, спрямовує і коректує весь освітній процес розвитку особистості. Відповідно мета кожного уроку, заняття  вчитель формує з позиції кожного конкретного учня і всього класу. Спрямовані до учня завдання, зауваження, запитання в умовах інноваційного підходу, зауважує Марія Василівна, стимулюють пізнавальну активність учнів, формують їх освітні компетентності. Також презентувала сайт, як інноваційну технологію, за адресою  navigator co, з розробкою уроків біології та географії на кожен клас.

Результатом педагогічної діяльності Цимбалюк М.В. є високий рівень знань учнів, який підтверджується позитивною динамікою результатів навчання за останні роки роботи. Її учні є переможцями та призерами районного та обласного етапу Всеукраїнської олімпіади з біології. Учасники семінару-практикуму  брали активну участь в обговоренні уроку та основного питання, ділилися власним  досвідом, пропонували власне бачення того, як засобами біології виховати людину, здатну реалізуватися і вирішувати будь – які життєві проблеми.

З метою пошуку, систематизації та популяризації передового педагогічного досвіду, підвищення фахової компетенції, сприяння розвитку професійної майстерності освітян громади та реалізації права педагога на професійне зростання вчителі-біологи презентували свої напрацювання.

Кращі роботи будуть направлені на  обласну педагогічну виставку, яка продовжує роботу в електронному форматі. Роботи розміщуються в мережі Internet (хмарних сервісах) , оформлюються у електронному (цифровому) форматі, такому, що відповідає вимогам до оформлення конкурсної роботи (https://drive.google.com/file/d/0B6nl_pqnifGQd29jNGpNcW95RE0/view  ст. 17-34) та пакету офісних програм Microsoft Office. До відома вчителів, головним спеціалістом відділу освіти Демюк В.В., було доведено лист Міністерства освіти і науки України від 31.01.2018 року №1/9-66 «Про організоване завершення 2017/2018 н.р. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти» також проаналізовано результати зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації з біології випускників загальноосвітніх навчальних закладів у 2017 році.

Відділ  освіти вдячний адміністрації та педагогічному коллективу Летичівського НВК №1-ліцей за співпрацю та гостинність і бажає творчого натхнення!

Print Friendly
Поділитися цим:
Show Buttons
Hide Buttons